shepp ohoj



Så var det dags för ett besök i vaxholm igen.
Shepp ohoj vi åkte vattenskoter så båten är inte våran!!

Jag solade vid rösjön igår o trängdes med 2000 andra
och idag solar jag i vaxholm och trängs med tre andra
och sen fem båtar ute i viken, vilken lyx. och vilken utsikt.

Jag har vant mig lite nu vid skotern, första gången fick jag nära döden upplevelse.
Freddan körde dit, tog kanske tio minuter, han kör ganska fort men stabilt.
Dom andra är ju lite vana o har solglasögon på sig
jag kommer aldrig ihåg det så varje gång man tittar när man åker
blir det så mycket luft så nu svider det lite i ögat *snyft*
Y skulle köra oss hem, det var inte direkt samma sak.
Att hålla fast i 40kg är inte samma sak som att hålla i 80kg
Och att 80 kg håller i dig är inte samma sak som 40 kg.

Och så klart så åker vi i värsta båtrafiken, det var lastfartyg
gummibåtar och vaxholmsbåten och vågarna blir höööööga
Kör man sakta när vågorna är höga så blir man genomblöt.
Det blev vi, särskilt jag o Y som satt fram. det tog kanske 20 min.
Men det kändes som fem timmar. Efter den resan så klarar jag allt.

Så därför har jag tagit min skoter examen kom vi överens om.
Champagne väntar mig nästa gång vi ses!



Sen åkte vi (också här är det en fördel om man har solglasögon
så man kan gömma sig bakom och ingen ser att du är osminkad o trött)
ner till kabyssen och åt lite mat man blir hungrig av att va till sjöss.

Shepp o hoj til next time!! *tar av kapten hatten*

Kommentarer
Postat av: mamma

Men hur kunde du glömma solglasögonen, då blir du u bara en amatör, du måste hänga med förstår du väl :))



Fy katten jag hade inte gjort det om jag så fick betalt, hua!



Men bara du har roligt och ha på dig svanflytringen så är det ok.



Puss från ängsliga mamma

2009-08-09 @ 16:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0