dinner at Tarja´s place

Jag och mella var bjudna på fin middag hos Y´s mamma
Det är lite av en tradition, det är alltid hon som
håller i det några gånger per år.
Och det är alltid samma människor, ibland några till.
Idag var vi 14 stycken och två hundar.
Det är aldrig stelt utan man äter och dricker hur mycket man vill
Man äter var man vill också och bara umgås.så man behöver inte
sitta vid bordet och skåla fint med bordskamraten.

Det är alltid sjukt mycket mat
Det finns inget som heter lagom.

Idag fanns det ett hav av kräftor, räkor, pilgrimsmusslor
västerbottenpaj, kräftstjärtar, potatis, rotfrukter, kött.
Fyra sorters såser och två sorter hembakt bröd och mögelost.

Efterätten var en stor fruktsallad, en chokladkaka
fyra sorters hembakta småkakor och hembakta bullar.

Its over the top and we love it!!!


Mella hade dagen till ära klätt upp sig med en guldrosett.




Och så maaaaaten.....(ja en del i alla all)




Jag orkade inte fota mer mat efter det här, jag blev så mät!!
Fast inte på skaldjur då förstås!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kan jag få komma nästa gång och äta det du inte äter, då blir jag proppmätt!!!



Vad läckert det ser ut och så generös!



Mella var jättefin!



Puss

2009-08-19 @ 13:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0