föda


Nu har jag börjat läsa folks förlossningsberättelse.
Dom flesta vill dö, gråter, spricker m.m.
Då vill jag ångra mig men sen finns det ett fåtal
som skriver så här och då känner jag mig lääättad!!!
Det kommer gå braaa!!

Personalen trodde knappt sina öron när jag nästan direkt sa att jag ville föda igen...hahaha... Det var en fantastiskt grym och häftig känsla! Det var inte ens i närheten så smärtsamt som jag hade föreställt mig att det skulle vara. Av de 15 timmar det tog sedan vi kom in till förlossningen så var det ju bara kanske 4-5 timmar som var riktigt jobbiga. Tiden flög fram så det kändes inte som att vi var där så länge. Den fruktade smärtan man hade hört talas om innan bestod till stor del av ett obehag man fick av nödigkänslan. Vi hade turen att få hjälp av helt fantastisk personal som fick oss att känna oss trygga. Jag litade fullt ut på dem.

Kommentarer
Postat av: annica mamma

Läs inte skräckberättelserna, en del vill vara martyrer och en del har otur att känna denna obehagliga smärta. Men man är inte sjuk det kommer ju en liten ny människa fix och klar till världen. Då får man känna liiiite smärta, ja lite mer än mensvärken. Men det finns bra bedövningar om man behöver! Detta kommer att gå jättebra!! Pussis

2012-01-11 @ 15:01:45
URL: http://annica-quiltstickan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0