Ankor



Eftersom vi bor nära sjön så satte vi på oss alla kläder
vi bara kunde trycka på oss och tog våra hundar och gick
ut och gick ett varv runt sjön. Det finns en del av den som
är uppvärmd så att ankorna och gåsar kan bo där året om
jag har aldrig varit där men snäll som jag är så offrade jag
en limpa i frysen och tog med den till fåglarna.

Det var inte bara tio ankor utan över hundra ankor
gåsar och svanar som simmade där.

Jag slängde några bitar i sjön och på två sekunder
så myllrade det upp ankor från sjön på väg upp till mig.

Jag blev livrädd och sprang och då sprang dom efter mig som en arme
En stor vit gås och cirka 20 ankor i släptåg efter mig

Jag slängde limpan bakom mig och sprang upp i en snödriva.

Tommy fick ta upp brödet och mata dom.
Han är modig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0