health



Dom 20 nyttigaste livsmedlen är utvalda
Det här är den maten som får dig att vara
frisk och leva längst enligt forskare.

1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar




Jag äter ett äpple om dagen
Det har jag gjort i kanske ett halvår.
Kanske 3-4 apelsiner i veckan
Te dricker jag två-tre koppar om dagen
Fullkornsflingor tre-fyra ggr i veckan.
Vindruvor och choklad, ja det händer.


Kommentarer
Postat av: mamma

Mumsigt, men dumt att allt detta nyttiga ska vara så dyrt! Men jag äter ca 4 frukter per dag, fullkorn varje dag, grönsaker varje dag och det slinker ner lite mörk choklad lite då och då. Men varför finns inte bullar med????? Det är ju nyttig kanel i dem!



Puss

2010-02-24 @ 09:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0