Nalle



Jag har en nalle här hemma i hyllan.
Alla hundar vill leka med min nalle men egentligen får dom inte det.
Akela lekte ibland med den i smyg men hon tuggade aldrig sönder den.

Mella har sett nallen förra året men sen la jag den lite bakom en vas
så då har hon inte sett den, Men idag när jag städade ur hyllan så
flyttade jag fram den. Och hon blev galen. Först skällde hon ut nallen.
Sen rev hon ner den och tog upp den i sängen.
Där har hon dominerat stackars snälla nallen så mycket att
efter en timme så är hon helt anfådd.


Nu har hon druckit lite vatten. Och tagit med sig nallen
i sängen igen för en sov stund. Tydligen så har hon och nallen
blivit vänner eller så är hon rädd att han ska dra iväg ett år till.
För nu ligger hon och sover på honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0