Grattis på födelsedagen

Vi ligger i soffan och tittar på tv. Så tittar han mig i ögonen och säger Josefin vi köper en hund tillsammans. Nästa dag satt jag och Y och kollade på hundar på blocket, Jag mejlade cirka tio stycken ang en rottweiler valp. Nästa dag på jobbet ringer det i min mobil. Det är en kvinna från eskilstuna som har en liten valpis kvar och det är en tik (han valde ras och jag valde kön) Hon vill ha svar nu och jag får inte tag på Han så ja jag satte in handpenningen utan att fråga Han och utan att kolla stamtavla föräldrar, Jag var bara lycklig, Han blev också lycklig och vi kollade på fotot på våran bebis hur många ggr som helst.



3maj åkte jag och Han till en parkeringplats i esklistuna och hämtade vårat liv, Hon var ganska stor då med världens största mage. Och hon var så go. Jag hade henne i knät i bilen, Vi var såååå glada, Vi åkte till Hans syster som hade en stor rottis och våran lilla tjej var rädd i ungefär 5 sekunder sen åt hon upp hans mat och sprang runt i deras hus som inget hade hänt. Vi åkte hem glada och trötta, vi hade i all nervositet glömt bort mat och koppel så det bjöds på knäckebröd till lilla tjejen som jag fick döpa, Akela.




Akela växte och blev en stor tjej på cirka 40 kilo och sååå snäll mot alla barn, vuxna, hundar, Hon fann sig i allt och var alltid nöjd, Lilla tjejen blev pappas flicka, Det gick inte att ta miste, Hon blev glad när hon träffade folk men hon blev hysterisk när Han kom. Jag gick tre hundkurser och köpte en säng och en låda full med leksaker men vad spelar det för roll när man kan hänga med sin idol.  Jag tror inte någon av dom två älskade nånting så högt som varandra.



Alla som var med under den här tiden vet att det var skakigt och hur många ggr som helst önskade jag att vi inte hade den här lilla underbara hunden men om sanningen ska fram så var det just tvärtom, Jag älskade Han och att ha henne som alltid binder oss samman var ju vad jag ville även om jag fick äta upp det många ggr, Men alla fina stunder har varit med våran Akela. När vi drack varm choklad i skogen och lekte söklekar, När vi var ute och fiskade vi tre. Ja vi pratade om henne hela tiden och hon var vårt centrum.



När han gick bort fanns det inget kvar för Akela. Han var hennes värld och allt vi runt omkring kunde erbjuda var inte bra nog, Jag och Han pratade en gång om vart vi ville att hon skulle bo om hon inte skulle bo hos oss och då var en stor gård det enda alternativet och så dök det upp en stor gård utanför Umeå, Han avgudade norrland så det kändes som att Han hade ett finger i spelet. Här bor Akela nu




Med Kerstin Bonzo och hennes familj och en hel del hästar!!
Du är i hundparadiset nu med din nya familj.



Så grattis på födelsedagen Akela önskar matte och i sthlm
Hoppas du får massa grisöron idag.





 

Kommentarer
Postat av: yamit

YAMIT ÖNSKAR OCKSÅ AKELA GRATTIS!!!

2009-03-09 @ 21:53:20
Postat av: Bella

Grattis fina Akela.

Styrkekramar till Jossi o Mella <3

2009-03-10 @ 10:29:12
URL: http://isabel82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0