Pengar Pengar Pengar

Jag har fått nån typ av utslag på handen
En del sa att jag har fått skabb
Jag har smörjt med olika krämer
Men det blev bara värre och det kliar
Det kliar så man blir galen
Och sen fick jag blåsor på handen (jag vet, väldigt trevligt)

Så idag gick jag för att kolla
Och jag har fått kontakt eksem på handen
Det får man när man rör vid nått som man inte tål hela tiden

Sååå guess what....

Jag är allergisk mot Pengar
Eller rättare sagt nickel i mynten
Och det är ju väldigt passande med tanke på att
ta i pengar är det enda jag gör hela dagarna på jobbet.

Nu mera så gör man inte mynt med nickel i
så tior och femtioöringar är nickel fria
men inte fem och en kronor
Och 15 procent av sveriges kvinnliga befolkning har nickelallergi
Och var tredje av dom får handutslag.

Så nu ska jag smörja kortison och köpa såna där
vita mupp vantar att ha på mig på jobbet.



Kommentarer
Postat av: mamma

Mupphandskar, hahahahaha.



pussis

2009-06-17 @ 08:11:32
Postat av: mamma

Mupphandskar, hahahahaha.



pussis

2009-06-17 @ 08:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0