julfest

 
 
Efter att jag lämnat Estelle på dagis så gick jag hem med hunden.
Och så städade vi lägenheten och tog fram allt julpynt.
På söndag har vi bjudit 13 personer på adventsfika/brunch.
Vi hade det förra året också då det passar in med Tommys födelsedag.
Men förra året var vi oorganiserade. Vi panikstekte äggröra i pyjamasen när
vi såg att dom första gästerna rullade in på parkeringen.
Så i år har vi bättrat oss. Vi har beställt hem all mat från mathem.
Och allt är pyntat och klart. Jag har till och med lagt fram våra kläder....!!
 
På dagis har dom målat med temat. Barnens tankar om advent.
Det här är Estelles tankar. Hennes dagisfröken påpekade att hon
visste precis vilken färg hon skulle använda. Hon har ingen beslutsångest!
 
 
 
 
 
Härär Tommys paket som vi slog in igår tillsammans.
Jag slog in lite julklappar också och satte ett klistermärke på dom.
Så när Estelle härmar så la hon pappersbitar på allas paket som hon bankade fast.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma och mormor

Jag ser direkt att Estelle har målat en ljusstake, den är röd med grön mossa och tända ljus. Hoppas ni får en rolig dag!

2013-12-01 @ 20:08:23
URL: http://quiltstickan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0