baka

 
 
Igår bakade jag en jätte god och enkel kaka.
Jag tyckte att jag förtjänade det efter att ha gått nästan en mil.
Jag gick till skytteholmsparken sen till Tommys kontor och sen hem.
För att sen gå en gemensam promenad med hund och barn.
Så vi gick hem och åt kaka. Det var en mörsdegskaka med svartvinbärs sylt
som min mamma har gjort :)
 
 
Estelle fick dusha sen så hon skulle vara fin i håret till i dag
då hon börjar på sommardagis.
Hon tyckte nog att det var roligt för vi stod o kollade på henne och
hon pratade och pekade på allt med sin nya sommarfröken.
Sen efter sommaren så ska hon vara kvar på samma dagis men
då kommer all personal och dagiskompisar också från gamla dagiset.
Det är lite över 2km dit så det blir 4 km totalt och sen går jag till jobbet
det är 1,5 km så det blir stadiga promenader från och med nu.
Men så länge det inte är minusgrader så är det lungt för mig.
 
 
 
Här är en rolig bild när vi är på skansen förra fredagen.
Estelle var inte så intresserad av djuren.
Men vi hade med oss Anton också och han tyckte det var roligt.
Han hade aldrig varit där. Jag älskar skansen.
Och för första gången så såg jag alla nordiska djur.
Vargarna, björnarna och lo katten, sälarna och till och med uttern.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0