Naglar med tips


Man behöver inte ha lösnaglar eller långa naglar för att ha kul med dom.
Man kan måla och klistra på nästan vad som helst som får plats på en nagel

Till exempel fjädrar, stenar, paljetter. Och istället för att man bakar in dom
i gele eller akryl så kan man ta ett vanligt överlack och pensla över.
Måla ett lager överlack under det du ska fästa och sen ett generöst över.
Jag lovar att det sitter som berg efter det.


Här har jag målat mina naglar lite mosaik inspirerade.
Väldigt lätt, Måla nageln i en färg och låt det torka något.
Dra sen streck lite kors och tvärs med andra färger över.
Det gör inget att linjerna inte blir raka när du drar över.
Ta sen ett nagellack med en tunnare borste, den tunna penseln
är jätte bra att dra linjer med så om man är lite skaki i händerna så
gör det inget, dra streck i mellan färgerna och vips så ser det ut
ungerfär så häääääääääär *pekar neråt*




Jag använder dom här för att dekorera med.
2 way pen. Det är vanligt nagelack med tunn pensel
och sen på toppen är det en tunn nål att dekorera med.
Med den kan man göra fina prickar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0