Kvällens tanke

Ibland kan jag känna att mycket är så meningslöst
alltså inte Livet i sig själv
Men att vi slösar så mycket tid på negativa grejer

Vi lägger mer energi på att hata än älska
Vi satsar mer på att vinna gräl än vinna kärlek
Att önska sig det man inte har
Och är det någon som har det lite väl bra
så ser man det nästan som en plikt att ta ner denna
människa på jorden igen.

När jag var på Mia törnloms föreläsning bad hon
oss säga tre bra saker om oss själva till den
som satt brevid, då var det en kvinna som skrek NEEEJ
rakt ut. men däremot är det nått dåligt då finns det långa listor


Det finns så många bloggar med människor som håller på att dö
När jag läser inser jag hur skört allting är
Hur mycker jag vill ge till dom jag älskar och till alla andra
Hur mycket jag uppskattar allt jag har i mitt liv
Jag har ett eget hem, en hund, kärlek och stöd
Jag behöver inget mer. Allt jag har fått utöver är bara en bonus.

Det är också då jag känner hur meningslöst det är
att vi alla inte kan uppskatta och älska varandra.
Att man kan se det större i det hela, Kärleken.

Varför kan alla inte bara älska och uppskatta varann.............




Kommentarer
Postat av: mamma

jag förtsår inte varför mitt namn försvinner när jag kommenterar. Men du förstår ju ändå att det är din MAMMA :))

2009-06-15 @ 15:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0