Mata dom dååå

Idag var jag och Mella ute o mata fåglarna i Igelbäcken
Det var säkert 20-25 ankor där idag.
Men uppenbarligen så pågår det nått drama mellan
min hund och ankorna för när dom såg henne så flög alla
utom fyra stycken bort, Dom kvackade lite och sen försvann dom fort.
Jag slängde i alla fall ner bröd till dom fyra som var kvar
Men dom spelade döda och rörde inte en min och där låg
allt mitt bröd och flöt framför dom.

Ja men va kul det var Mella, det här gör vi om!!!
Verkligen lyckat!!!


Ja här är två av dom fyra som var kvar
Kerstin och Lotta

Kommentarer
Postat av: mamma

Kerstin och Lotta stannade för de var kvinnor, de andra var säkert män, de är så rädda av sig!



Mysig promenad, jag hoppas att mella får kasta brödet oxå!



Pussis

2009-07-20 @ 10:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0