Work Work Work

Jag målade naglarna klarröda igår
Tvättade håret och fönade.
Städade, diskade la fram kläder
gick ut med hunden, diskade en gång till.

Allt för att vara beredd på första jobbdagen
Jag kunde inte sova så klart så var uppe till halv två
Drömde att en tant stoppat två rottisar under min soffa
Vaknade innan väckarklockan alltså kvart över fem
Gick ut med hunden i regnet, kollade på nyhetsmorgon och drack te
Plattade håret tog på mig kläderna, åkte till jobbet.

Hade ett sånt där jag-har-varit-på-semester-leende heeela dagen
Handlade mat, åkte hem, gick ut med Mella en timme.
Kom hem lagade mat, och efter maten var jag heeelt dizzy.

Jag var tvungen att lägga mig ner ett tag
Men att sova går ju inte annars kommer man inte i rytmen.
Så när jag hade samlat mig lite så tog jag en varmdusch
och slutade tro att jag hade gått sönder.

Nu är jag härligt avslappnad bara.

Jag läste i tidiningen på lunchen att på en vecka kan man
stressa sig tillbaka till innan semstern.

Så jag inser att jag var kanske liiite överambitiös.
Och imorgon ska jag nog köpa take away...
Och nöja mig med att diska en gång.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken dag! Men flitg har du ju varit och då får du vara glad för det :)).



men ta det lugnt och njut av tillvaron :))



Pussis

2009-08-18 @ 09:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0