Drömmar

Jag drömde om H igen, Jag drömde att han bodde i husby
så jag hoppade på min motorcykel och körde fort.
Så fort så jag knappt kunde svänga min motorcykel.
När jag var frame så stog han där och mötte mig.

Han var så där lugn och härlig som jag älskar.
När det bara är han och jag och inget annat finns.

Så vi gick in i hans lägenhet, en etta inte så värst snygg.
Och kramas, och jag tänker att här kan jag stanna.

Nu börjar jag vakna till men jag vill inte så
jag drömmer lite till kanske fem minuter till i lägenheten

Jag vaknar en gång till men det är för tidigt, för lite tid.
Somnar. Fem- tio minuter till med Han.

Sen vaknar jag och det går inte att drömma vidare mer.
Jag är klarvaken nu och det är nu man tänker tillbaka
Känner känlan, försöker komma ihåg alla detaljer.

En kniv i hjärtat, för det är bara i drömmar vi möts.
Det är bara där vi kan kramas. Umgås. Vara.

Jag önskar att du en dag ska komma och knacka på min dörr
Men jag vet, jag minns att du inte längre i livet finns



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0