Shebba

Jag betalade mina räkningar idag så nu kände jag
att det var dags att bestämma sig för vilken hund det ska bli
Jag tog en till hund från SOS ANIMALS som förra gången

Den här gången blev det Sheeba.
Här kommer hennes historia....





Sheeba lämnades bunden vid SOS grind.
När hon kom till SOS hade hon stora sår på sidan,
förmodligen efter att någon hällt syra på henne eller bränt henne.

Sheeba har alltid varit en försiktig tjej som hållit sig lite för sig själv.
Med tanke på hennes bakgrund är det ju inte så konstigt.
Men hennes sår har sakta men säkert läkt, både i huden och i själen.
Hennes första vän på SOS var hunden Billy.
De brukade spendera mycket tid tillsammans
Men så en dag bestämde sig Sheeba helt enkelt för att testa på kennellivet.
Sagt och gjort! Sheeba flyttade in hos ett gäng fyra- månaders valpar

När valparna var gamla nog att få gå på promenader följde Sheeba gladeligen med varje dag.
Nu har kennelkamraterna kommit och gått en del och Sheeba fortsätter att uppfostra
de yngre hundarna och följer med på deras promenader.
 Hon är nöjd och glad med livet på SOS och har valt hur hon vill leva själv.
 Det är helt enkelt ingen som har hjärta att förändra det även om hon idag
inte alls är lika försiktig och till och med uppskattar en omgång kel från volontärerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0