Livet på andra sidan




Döden är inget alls. Den räknas inte.
Jag har bara slunkit in i rummet brevid.

Inget har hänt. Allt är precis som det var.
Jag är jag och ni är ni.

Det gamla livet som vi levde så kärleksfullt ihop är oberört, oförändrat.

Vad vi än var för varandra är vi ännu.
Tala om mig på samma nonchalanta sätt ni alltid har gjort.

Låt inte ert tonfall förändras.
Anlägg inget tvunget allvarlig eller sorgsen min.

Skratta som vi alltid brukade skratta åt sådant som vi gladde oss åt tillsammans.

Lev livet, lek, le, tänk på mig och prata om mig.
Låt mitt namn vara på allas läppar som det alltid har varit.

Låt det uttalas utan ansträngning, utan tillstymmelse till en skugga över sig.
Livet betyder allt det någonsin betytt.

Det är likadant som det alltid har varit.
Det finns en absolut och en obrytbar kontinuitet.

Varför skulle jag vara ur Sinn bara för att jag är ur Syn?
Jag väntar ju blott på er en liten stund här någonstans i närheten, alldeles om hörnet.

Jag är med er. Vi möts igen. Allt är väl."



http://mittlivsabina74.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: annica

Det var en vaker dikt, men tragiskt att det hände henne

2009-04-02 @ 14:16:08
URL: http://annicasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0