Dagis tider

Jag satt på T-banan och killen framför mig känns så bekant..
Det ringer på hans telefon och när jag hör rösten så kopplar jag..
Det är ju H som jag gick på dagis med.

Minnen som har legat och dammat uppe i hjärnan kommer fram

Jag kommer ihåg att alla dagisbarnen fick sitta i soffan efter lunch en gång
Så frågar en dagisfröken om det är nån som har blivit slagen hemma
H som har två föräldrar som jobbar på SL säger att han och hans lillebror
brukar få smäll med en SL linjal. Och en liten pojke har fått en örfil av sin pappa.
Jaha så kan det gå och inge mer med det
! Sen var samtalet slut i alla fall och vi gick o lekte.

Jag kommer också ihåg att efter lunch fick man sitta i soffan så pekade dom
på en och fråga vart man ville leka efter lunch.
Jag sa dockrummet en gång men det var redan fyra tjejer som hade
blivit pekade på innan mig så jag fick inte, Jag grät i målarummet då.

Jag kommer också ihåg att när man väll blivit pekad på och
gått dit man ska för att leka så satt fröknarna mitt i rummet och käkade tårta
och ibland tog en cigg på gården med oss efteråt.

Man kan nog säga att tiderna har förändrats på dagis sen dess

H som satt framför mig igen efter så där en tjugo år
Jobbade tydligen på ett el bolag och verkade trots linjalerna
blivit en helt vanlig schysst kille. (jag tjuvlyssnade på hans telefonsamtal)



Kommentarer
Postat av: annica

Det visste inte jag! Fy katten om jag hade vetat att du blev så lessen, så hade jag stormat in på dagiset och läst lusen av dem! Vilket orättvist system och vilka minnen du har som jag inte har vetat något om. Då kanske det inte var så bra dagis som jag trodde!

Hur kunde du känna igen honom efter alla dessa år?



Puss

2009-04-22 @ 08:02:06
URL: http://annicasscrap.blogspot.com
Postat av: Bella

Dagis heter inte ens dagis längre utan förskola. Jag har varit massa på förskolan på praktik nu, och ska bli en jättebra förskolelärare/lågstadielärare i ära till alla vi som gått på skitdagisar!



Älskar din blogg förresten.

<3 Puss (älskar ju dej med, hihi)

//Bella

2009-04-22 @ 21:21:01
URL: http://isabel82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0